söndag 17 april 2011

Dagstur till Järvsö, Sveriges närmaste alp?

Vi åkte dit för att hälsa på mina föräldrar i backen, dottern somnade så vi bestämde oss för att kolla in den enda loppisen vi hittade. Det här är pappas fynd:


En perfekt tallrik till våran porslinkrossande unge :) Ornamin, Sweden ,Balo 6022. 5kr.

En skrattgubbe som jag minns från min egen barndom, man blev rädd varje gång någon drog i slipsen. "Orginal Peter". 20kr.

3 fina "jonas" äggkoppar designade av Per Gjelving, 20kr.

Och slutligen en "Arabia" burk? till älsklingen. 20kr.

4 kommentarer:

Gila sa...

Minns att min farfar hade en sån skrattgubbe och jag tyckte den var läskig...

Sanna sa...

Mycket fina fynd ni gjort på sistone! Skrattgubben var bland det fulaste jag sett dock.. ;) skratt..

Ha en fortsatt fin valborg! =)

Kraaaaaam
Sanna

Så som livet är sa...

Blev hellycklig när jag såg denna tallrik . Hade en sådan när jag växte upp... Nostalgi på hög nivå.

Så som livet är sa...

Underbart! Nostalgi på hög nivå. Hade en sådan tallrik med pojken när jag var liten... Åh...