fredag 8 januari 2010

Fynd v.1

Årets första loppisvecka bjöd på en hel del godsaker.
Här är några smakprov...

En tallrik från Rörstrand, Johanna, 10:- (som ni kanske ser, hehe) Inte riktigt den typ av dekor som står högst upp på önskelistan just nu men vad tusan... har aldrig sett den här dekoren förut, men den påminner om Aurora som vi har några delar av sen tidigare.


Ett enkelt men tjusigt kakburkstorn (125:-), NilsJohan.


Skulle det smaka med lite ost kanske? Blir alltid lite nipprig när jag hittar saker som heter Jonas och är designade av Per Bjelving.


Sen blev det ytterligare en kaffepanna från Kockum. Har egentligen tagit en paus från emalj-letandet, men när denna dök upp för 25;- kunde jag inte hålla mig. Tips: När dom är rostiga eller har märken i botten, som den här, så kan man ju inte koka kaffe i dom. Däremot tycker jag dom blir väldigt fina blomkrukor!

Och så en jordglob i glas, 125:-. Nu åker plastgloben ner i källarn!

2 kommentarer:

Missofie sa...

kakburkarna ! vilka fina. och jordgloben. jag ska också ha hus och jordglob en dag.

Stellas mamma sa...

hoppas du inte behöver vänta alltför länge kära du :) alla borde få ha ett hus och en jordglob!