tisdag 15 oktober 2013

Kära faster Anitha


Vilken tur jag har som har så mycket fina damer i släkten! Bra smak har dom också! Järomdan var jag hos min faster Anitha och bytte grejer. Jag hade hittat något som jag vet hon gillar, och hon till mig. Hon vet ju tex att jag samlar deco-troll och så hade hon hittat dom här två sötnosarna. Det är inte av samma typ men jag blev verkligen kär på stört! Jag fick också en bunt fina tyger,  en gunilla-kruka, mexico-tallrik och en Isabella-kaffekopp med fat. Som att jag varit på den bästa av loppisrundor!

Ett gemensamt intresse som vi har är miniatyrer och dockskåp. Anitha har gjort ett eget dockskåp fullt av detaljrika små möbler. Bland annat en Karl-Johansoffa efter samma modell som min farmor och farfar hade. Anitha har den soffan nu. Ovanför den lilla miniatyren har hon hängt en liten liten tavla med farmor och farfars bröllopskort. Själv har jag "bara" ett dockskåp som min pappa byggde till mig när jag var liten. Dock blev det aldrig riktigt färdigt (som så många andra av hans projekt) så jag har färdigställt det. Har inte gjort några egna möbler än. Det har jag kvar i livet! :-)

1 kommentar:

Helena Högberg sa...

Jag har 3 stycken troll liknande dina, för visst är det JA JA keramik? Det är Janet Janson som var verksam i kvicksund, hennes dotter lämnade lite info. när jag hade de 3 trollen med i min blogg (minns inte när det var, rätt länge sedan).