torsdag 22 oktober 2009

RK på en torsdag

I natt drömde jag så sött om allt fint jag såg i alla bloggar när jag surfade runt igår. Det var 70tals-tyger blandat med koppar med äpplen på och porslin med prickar och gud jag vet inte allt. Men det var fint. Vaknade med världens fetaste loppis-cravings. Tog med Stella ner på Röda Korset, och visst fyndade vi! 90:- för alltihop! Men dom fick 100 för att dom var så snälla :-)


Mera gul plast! Och ett tjusigt glasögonfodral! Färgen blev inte riktigt riktig på bild. Stella åt på det medan jag letade vidare på RK...

En lampskärm. Blev störtförälskad i tyget. Kanske kan den passa i vardagsrummet? Nu återstår det bara att fixa lite el... 10:- var väl helt ok!


Ännu en lampa. Gillar de här modellerna, det är lätta att byga tyg på eller hitta på pyssel med. Kanske får den här bli prickig, jag har inte bestämt mig riktigt än.


Och till sist. Burkar! Den med fåglarna var så fin! Och den andra kommer passa så fint i köket. Det var längesen jag köpte burkar nu så jag tyckte faktist att jag fick lägga ut 20:- på två skönheter idag. Längst fram, ett litet plåthus. Någon slags leksak tror jag. Man kan dra det där fönstret/luckan åt sidan så sitter det en fågel där. Kul kul! Gillar små hus.

Nu kommer även Stellas pappa lägga in fynd här. Eller ja, vi har ju allt tillsammans såklart :-) Förra inlägget var hans första!

2 kommentarer:

loppisfia sa...

Vad trevligt men en annan loppisälskare, ska genast länka din blogg!
Kram/ Loppisfia

Randiga Tråden sa...

burkarna är så fina.